Digitaliseren is de sleutel tot klantgericht boekhouden

Digitaliseren is de sleutel tot klantgericht boekhouden
11 - 2 - 2019

Nog niet zo lang geleden gingen we op vakantie met een kaart op schoot en muntjes voor de telefooncel om het thuisfront te informeren dat we goed waren aangekomen. Als het thuisfront ons wilde bereiken was dat vaak nog wat ingewikkelder. Door het slim inzetten van digitale hulpmiddelen hebben wij gelukkig die tijd achter ons gelaten en gaat dat inmiddels allemaal veel makkelijker. Je zet je bestemming in je navigatie, je hebt een opgeladen telefoon bij je en je bent overal bereikbaar.

Einde van het schoenendoostijdperk

Deze ontwikkelingen zien we ook terug bij het voeren van administraties. Waar we eerst al blij werden van de eerste simpele boekhoudprogramma’s op de computer, worden we nu blij als in je boekhoudpakket facturen klaarstaan om alleen nog maar verwerkt te worden.

Zo stuur je nu digitale facturen die je ontvangt eenvoudig door naar je boekhoudprogramma en je maakt een scan van een bonnetje met een bijbehorende app. Je zorgt dat je facturen die je normaal moet ophalen binnen een portaal, rechtstreeks klaar staan in het verwerkingsvoorstel.

Niks geen mappen meer en losse bonnetjes uit veel te volle portemonnees. Je kunt als accountant zorgen dat je klant rechtstreeks de inkoopfacturen bij jou in je administratie laat landen. Als ondernemer heb je je eigen administratieve omgeving waarbij direct met je accountant samenwerkt. Zo zorg je samen dat je direct een up-to-date inzicht hebt in je boekhouding.

Deze snelle manier van werken is geen toekomstmuziek, maar gewoon slim gebruikmaken van de technologie die nu al beschikbaar is zoals realtime Scan & Herken en factuurconnectie. Zo zorg je  ook ervoor dat de ouderwetste BTW drukte aan het einde van het kwartaal verleden tijd wordt.

Klantspecifiek dashboard met de RGS Analyzer

Het up-to-date hebben van je administraties geeft daarnaast ook de mogelijkheid om meer informatie te halen uit je administratie. Bij een administratie die up-to-date is, geeft een klantspecifiek dashboard veel toegevoegde waarde aan ondernemers. Elke ondernemer heeft zo zijn eigen wensen. Een klantspecifiek dashboard biedt de mogelijkheid om snel te zien hoe de onderneming ervoor staat. Je hoeft dan niet meer te wachten het jaarverslag van je accountant te wachten.

Een klantspecifiek dashboard is mogelijk door het slim inzetten van robotic accounting in combinatie met RGS. Op deze manier kan je als klant inzicht krijgen in solvabiliteit, quickratio, kosten, winst en de te betalen BTW. Als accountant zet je op deze manier de nieuwe ontwikkelingen in voor je cliënten.

Scan & Herken in Minox Online

Tijdens de laatste release hebben wij realtime Scan & Herken beschikbaar gemaakt. Zo kan je de functionaliteit die al een tijdje in Bizcuit beschikbaar was nu ook gebruiken in Minox Online. Je stuurt je factuur eenvoudig door en deze is direct zichtbaar in je administratie. Zo laat je het schoenendoostijdperk achter je.

Door gebruik van realtime Scan & Herken in combinatie met een klantspecifiek dashboard heb je altijd financieel inzicht in je onderneming.

Ook interessant