Menu

Factureren aan de overheid vanaf 1 januari 2017

Vanaf 1 januari 2017 accepteert de Rijksoverheid alleen nog een specifiek overheidsformaat van de elektronische factuur. Die e-factuur moet ook op een specifieke manier worden aangeleverd (via het SimplerInvoicing netwerk of via Digipoort).

Het is mogelijk om vanuit Minox e-facturen te sturen naar de Rijksoverheid. Dit kan vanuit zowel Minox voor Windows als Minox Online. Minox maakt dit mogelijk in samenwerking met Storecove.

e-Factureren aan de Rijksoverheid vanuit Minox* werkt zoals hieronder aangegeven. Graag richten we dit samen met u in. Een e-mail naar support@minox.nl met uw klant- en telefoonnummer volstaat om van start te gaan. Wij zullen dan direct contact met u opnemen.

  1. U maakt een account aan bij Storecove. Bij de aanmelding geeft u eenmalig het emailadres op waarvandaan u facturen verstuurt vanuit Minox (dit emailadres is in Minox te vinden onder ‘Instellingen factuur’).
  2. Vervolgens stelt u bij uw Rijksoverheid-debiteuren als factuur e-mailadres in: NL_OIN#123456789@peppol.storecove.com (waarbij ‘123456789’ het OIN nummer is van de betreffende overheidsinstantie). U dient bij de debiteur ook aan te geven dat facturen in UBL formaat verstuurd worden (onder tabblad ‘Verkoop’).
  3. U factureert vanaf dat moment zoals u gewend bent: Facturen worden automatisch in het juiste formaat en op de juiste manier afgeleverd!

*) Factureren aan de Rijksoverheid is mogelijk vanuit zowel Minox voor Windows als Minox Online (alle uitvoeringen). U dient wel over de module Facturering te beschikken.