Minox

Menu

REALTIME AUTOMATISCH BOEKHOUDEN

De missie van Minox is om als partner ervoor te zorgen dat jouw administratie automatisch realtime op orde is, zodat jij tijd over hebt om je dromen te realiseren. Dit betekent dat administraties altijd actueel zijn en je uitzonderingsgericht werkt om op een efficiënte manier de uitzonderingen weg te werken. Zo zorgen we ervoor dat onze klanten zich kunnen richten op het halen van toegevoegde waarde uit de boekhouding, in plaats op het doen van de boekhouding.

WEBINAR 

Bekijk de demo in ons webinar:

[/vc_row_inner]

UITZONDERINGSGERICHT WERKEN

Realtime automatisch boekhouden betekent dat de administratie altijd bij is. Als accountant, of boekhouder binnen een bedrijf, werk je uitzonderingsgericht. Je bent dus alleen bezig met die zaken waar een beslissing van jou voor nodig is. De rest gaat volledig automatisch. Banktransacties en verkoopfacturen worden realtime verwerkt in de administratie. Inkoopfacturen en bonnen worden na ontvangst direct herkend en als boekingsvoorstel klaargezet, zodat deze snel verwerkt kunnen worden – en binnenkort zal de verwerking van de inkoop ook realtime automatisch gaan. Het afletteren gaat volledig automatisch na elke bank-, inkoop- en verkoopboeking. Alleen als er bijvoorbeeld een deelbetaling van een verkoopfactuur ontvangen wordt, dan is er een beslissing nodig over wat er met het restant moet gebeuren. Open laten staan of met 1 klik afboeken? Dit zijn de uitzonderingen waar nog aandacht voor nodig is.

 

In het Accountancy Dashboard zie je precies in welke administraties er nog uitzonderingen open staan en waar nog aandacht voor nodig is. Met een klik op de werkvoorraad in het dashboard, ga je direct naar de administratie om de uitzondering weg te werken. Je ziet in het dashboard ook welke aanlevering er nog nodig is, zoals ontbrekende bonnen en facturen. Met een klik stuur je direct vanuit het dashboard een vraagpostenmail met een helder overzicht van de ontbrekende bonnen en facturen. Op deze manier verwerk je efficiënt de uitzonderingen en is het mogelijk om wel 150 administraties te voeren door slechts één medewerker!

We werken weer ruim 10% sneller door het gebruik van realtime automatisch bank verwerken.

Bas Bervoets – Mede eigenaar Biersteker Advies

DOWNLOAD DE KLANTCASE

VOORDELEN VAN EEN ACTUELE ADMINISTRATIE

Actuele cijfers en openstaande posten maken het mogelijk om meer toegevoegde waarde te halen uit de administratie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

 

  • Eerder inzicht in de financiële situatie, voor snellere en betere besluitvorming
  • Aangepaste boekingen worden direct verwerkt in grootboek
  • Nog beter adviseren op basis van actuele financiële gegevens via de RGS Analyzer
  • Debiteurenbeheer uit handen nemen of zelfs helemaal automatiseren
  • Automatische incasso’s verzorgen
  • Betaalbatches aanmaken vanuit Minox om direct vanuit de administratie te betalen via de ondernemersapp
  • Verkoopfacturen voorfinancieren via Rabobank Factuur Financieren, geïntegreerd in de ondernemersapp

Zo helpt Minox om makkelijker, efficiënter en beter te ondernemen!

REALTIME AUTOMATSCH BANK VERWERKEN EN AFLETTEREN

Een belangrijke pijler van de boekhouding is het bankboek. Als de bank verwerkt is, dan is er zicht op de huidige liquiditeit en wat er nog betaald en ontvangen moet worden. De openstaande posten zijn de basis voor het betalen van crediteuren en voor debiteurenbeheer. Als deze informatie niet actueel is, dan is er simpelweg geen goed inzicht in de financiële situatie. Het is daarom belangrijk dat de bank regelmatig verwerkt wordt.

In de ideale situatie wordt de bank realtime verwerkt en worden ook de openstaande posten realtime afgeletterd. Minox biedt deze mogelijkheid standaard. Banktransacties worden via de automatische bankkoppelingen minimaal vier keer per dag automatisch opgehaald en geboekt. Na elke bank-, inkoop- en verkoopboeking wordt er automatisch afgeletterd. Hiermee zet Minox de nieuwe standaard voor bank verwerken in de boekhouding!

DOWNLOAD DE KLANTCASE

HET SCHERM

In het scherm zie je in één overzicht:

 

  • Alle bankrekeningen, met bij elke rekening een indicatie of er nog uitzonderingen open staan
  • Per bankrekening zie je het aantal toegewezen banktransacties, transacties waarbij nog aandacht vereist is, en transacties waarbij nog gewacht wordt op een factuur
  • Voor de geselecteerde bankrekening zie je alle banktransacties, met bij elke transactie de status (toegewezen, aandacht vereist, wacht op factuur)
  • Voor de geselecteerde banktransactie zie je rechts de boeking en andere relevante gegevens, waarbij je direct de boeking, boekdatum, periode en/of status kan aanpassen
  • Ook zie je de bon of factuur die gevonden is helemaal rechts in beeld

Met de knoppen boven in het scherm kan je eenvoudig herkenningsteksten aanmaken, het gevonden document tonen of verbergen, een restant na een deelbetaling afboeken en een boeking bevestigen zodat deze uit het overzicht verdwijnt.

rtabv db

ERVAAR ZELF HET GEMAK, DE EFFICIËNTIE EN DE TOEGEVOEGDE WAARDE

Wil je zelf het gemak, de efficiëntie en de toegevoegde waarde van realtime automatisch bank verwerken ervaren? Neem dan contact op met ons Customer Succes team. We helpen je graag op weg!

NEEM CONTACT OP
DOWNLOAD DE KLANTCASE

“Van de Minox Overstapservice werd ik meteen
enthousiast. Ik zag wel op tegen het proces van
overstappen naar een ander boekhoudpakket,
maar het bleek erg mee te vallen.”

 

Frits Deriga ▪ Eigenaar FD Consultant