Menu

Scan & Herken realtime facturen voor € 2,95 per maand

In het kort:

  • Scan & Herken facturen realtime
  • Uniek in Nederland
  • Slechts € 2,95 per administratie
  • Ook voor “schoenendoos-ondernemers”
  • Hogere efficiëntie, betere kwaliteit en meer overzicht

Automatiseer je inkoop- en verkoopproces met een efficiënte boekhoudstraat!

Steeds meer accountantskantoren investeren tijd en geld om hun boekhoudstraat verder te automatiseren. Dit is nodig om concurrerend te blijven en klanten een moderne service te bieden.

Met Minox heb je nu de unieke mogelijkheid om voor € 2,95 per administratie per maand een volledige robotic boekhoudstraat in te richten.

Met onze realtime Scan & Herken app kun je volautomatisch bonnen, inkoopfacturen en verkoopfacturen in een administratie inladen. Hiermee kun je de efficiency van je kantoor drastisch verhogen, gaat de kwaliteit omhoog en creëer je meer toegevoegde waarde voor de ondernemer.

Wil je weten hoe Scan & Herken werkt in Minox Online? Kijk dan de video hiernaast.

Vraag simpel en snel een GRATIS demo aan!

Maak gebruik van de gratis keuzehulp om een demo samen te stellen.

WELK PAKKET PAST BIJ MIJ

Meer weten? Bel 085-0643060

Hoe werkt de Minox boekhoudstraat?

Om gebruik te maken van de Minox boekhoudstraat maakt het niet uit hoe jouw klanten willen werken. Voor klanten die nog werken met ordners en schoenendozen kun je de facturen gewoon door een scanner halen en de facturen vervolgens splitsen via eenvoudige splitsfunctionaliteit. Heb je klanten die digitaal werken en facturen per mail doorsturen, dan wordt de administratie helemaal eenvoudig.

Alle ingescande of ingestuurde facturen worden direct verwerkt via realtime herkenning en staan daarna klaar in een overzichtelijk voorstel. Per status zie je of een factuur volledig kon worden herkend of dat je de factuur nog moet worden aangevuld.

Na controle verwerk je de facturen direct in de administratie en is de administratie weer helemaal bij.

Wat krijg je voor € 2,95 per maand?

Voor een vast laag bedrag van € 2,95 per maand ontvang je een fair-use bundel. Deze bundel bestaat uit 50 inkoop- of verkoopfacturen per maand en per administratie. Neem je Scan & Herken af voor meerdere administraties, dan put je in alle administraties uit één gezamenlijke bundel.

Rekenvoorbeeld bij vijf administraties

Stel: je hebt vijf actieve administraties. Bij alle vijf administraties maak je gebruik van realtime Scan & Herken.

  • Je betaalt 5 x € 2,95 = € 14,75 per maand.
  • Je ontvangt 5 bundels van 50 facturen per maand.
  • In totaal kun je dus 250 bonnen en facturen realtime scannen, ongeacht in welke administratie.

Wat nu als je meer gebruikt?

Je schat van te voren in hoeveel facturen je gebruikt. Mocht je toch meer facturen gescand hebben, dan ontvang je geen factuur achteraf (extreme uitzonderingen daargelaten). Niemand zit immers op verrassingen te wachten. Wel stellen wij dan voor om je bundel te verhogen voor het volgende kwartaal.

Rekenvoorbeeld bij bundeloverschrijding

Bij het aanpassen van de bundel kijken wij naar het gemiddelde verbruik per kwartaal over al je administraties heen.

Stel dat je in januari 200 facturen hebt gescand, in februari 250 en in maart 270.

  • Het gemiddelde is dan 240 facturen.
  • Je bundel van 250 facturen volstaat.
  • Alles blijft zoals het was.

Stel dat je in januari 280 facturen hebt gescand, in februari 300 en in maart 360.

  • Het gemiddelde is dan 320 facturen.
  • Dat is hoger dan de fair use van 250.
  • Je kunt dan je bundel verhogen met twee bundels van 50 facturen.
  • In totaal kun je dan 7 x 50 = 350 facturen per maand scannen.
  • Je betaalt 7 x € 2,95 = € 20,65 per maand.

Blijkt na vier kwartalen dat de overschrijding eenmalig was? Dan passen wij je bundel weer aan naar een realistisch niveau.

Hoe werkt het voor de ondernemer?

  1. Van de factuur maak je met je mobiel een foto of met een scanner een PDF-bestand.
  2. Dit bestand stuur je per e-mail naar je persoonlijke Minox e-mailadres.
  3. Facturen die je per mail van je leverancier ontvangt (in PDF-, PNG- of JPEG-formaat), kunt je zelfs direct (laten) doorsturen naar dit persoonlijke e-mailadres.
  4. Minox zorgt er vervolgens voor dat de factuur automatisch geboekt wordt.

Indien je een elektronische factuur ontvangt van je leverancier (in UBL-formaat), dan kun je deze rechtstreeks inlezen in Minox Online. Een handige kleurindicatie (stoplichtsysteem) laat snel zien of de factuur juist is om verwerkt te mogen worden. Het premium systeem is zelflerend en zal na verloop van tijd steeds perfecter en sneller werken. Daarbij werken we met premium Scan & Herken service Go2UBL, dit houdt in dat machine-learning technieken voor het herkennen van facturen en bonnetjes wordt gecombineerd met geautomatiseerde kwaliteitscontroles waarop supervisie wordt toegepast. Hierdoor vindt zelfs bij bonnetjes nagenoeg 100% volledige herkenning plaats en leert het systeem automatisch van eerdere fouten. Het realtime systeem werkt gerobotiseerd waardoor je snel je facturen realtime zichtbaar hebt in je administraties.

Minox gaat zelfs een stapje verder met de functie Factuurconnectie. Facturen van leveranciers zoals bol.com, KPN en Ziggo komen automatisch in je boekhouding terecht en hoeven niet meer doorgestuurd, gefotografeerd of ingescand te worden. Met deze slimme software bespaar je veel tijd en voorkom je fouten.

Wat is het verschil tussen realtime en premium herkenning?

Realtime herkenning heeft als voordeel dat facturen die worden ingestuurd binnen enkele seconden in het Scan & Herken voorstel staan om te worden verwerkt. Tevens is de prijs door een geheel geautomatiseerde herkenning veel lager dan de 35 cent voor premium herkenning.

Premium herkenning houdt in dat de geautomatiseerde herkenning van facturen en bonnetjes wordt gecombineerd met geautomatiseerde kwaliteitscontroles waarop door mensen supervisie wordt toegepast. Mensen corrigeren en vullen dus factuurgegevens aan die door de geautomatiseerde herkenning niet volledig of niet juist werden herkend.

Geautomatiseerde herkenning heeft door slimme software gemiddeld een herkenningspercentage van ongeveer 80-85%. Bij premium herkenning is dit door de menselijke factor bijna 100%. Premium herkenning onderschept bovendien dubbele facturen en spookfacturen. Hierdoor neemt premium herkenning je extra controle en correctiewerk uit handen.

Impressie Minox Online

Realtime Scan & Herken werkt met boekhoudsoftware Minox Online. Met deze boekhoudsoftware heb je alle facturen op één plaats en dankzij een unieke bankenkoppeling kun je als ondernemer direct vanuit de app de betalingen uitvoeren.

Lees hier de 7 tips om ongekend efficiënt te werken in Minox Online.

Hieronder vind je een impressie van Minox Online.

Meer weten? Bel 085-0643060 of stel je vraag:

Scan en herken informatieaanvraag