Minox

Menu

Lancering Minox Accountancy Dashboard

06 - 2 - 2020

Vandaag lanceert Minox het Accountancy Dashboard voor alle Minox administratie- en accountantskantoren. Het Accountancy Dashboard is per direct beschikbaar en wordt standaard meegeleverd in iedere Accountant Xtra. Hieronder lees je welke meerwaarde het Accountancy Dashboard aan administratie en accountantskantoren kan bieden. 

Het accountancy dashboard is ontworpen om naast Minox op een tweede scherm te draaien. Het is gebaseerd op elf pijlers die jou als kantoor helpen om het administratieve proces verder te automatiseren: 

  1. Aanleverproces: door (geautomatiseerd) aanlevermails te laten sturen kun je veel tijd besparen. Ondernemers weten daardoor dat ze tijdig moeten aanleveren. Doordat je de administraties eerder ontvangt kun je drukke perioden ook beter plannen. 
  2. Werkvoorraad: de werkvoorraad is altijd zichtbaar in het accountancy dashboard, zowel het aantal facturen, de bankmutaties als ook de vraagposten. Met één druk op de knop spring je direct naar het juiste programma en de juiste administratie om de facturen of bankmutaties te verwerken 
  3. Vraagposten: Met één druk op de knop vraagposten genereer je een vraagpostenmail met alle boekingen op die rekening, dus zonder overtypen direct mailen naar de klantDat is het makkelijke van online boekhouden. 
  4. Acties en vaste afspraken vastleggen: Iedereen kent het wel de vaste administrateur is ziek en nergens is vastgelegd wat de aandachtspunten van de administratie zijn en hoe de uitzonderingsboekingen moeten worden geboekt. Zowel in Minox als via het Accountancy Dashboard kun je snel acties en vaste afspraken vastleggen. Op het management dashboard is de complete lijst met acties over alle administraties in één overzicht inzichtelijk, handig toch? 
  5. Inzicht & planning: wie, wat, wanneer en de status van btw aangifte. Tevens kun je inzicht krijgen in details van de administratie, hoe ver deze bijgewerkt is en wanneer de klant voor het laatst heeft gewerkt. Per dagboek krijg je te zien tot hoever het is bijgewerkt en hoeveel boekingen er zijn gemaakt. 
  1. Rapportages automatiseren: als de administratie is bijgewerkt wil je de klant inzicht geven in zijn cijfers. Met één druk op de knop worden de belangrijkste rapportages gegenereerd en kunnen dan direct naar de klant worden gestuurd. 
  2. Geschikt voor alle type klanten: het dashboard biedt het meeste toegevoegde waarde als je werkt met Scan & Herken en bankenkoppelingen. Je ziet dan live je werkvoorraad en houdt inzicht in wat je nog moet doen. Zo voorkom je de btw piekdrukte. Maar ook als je klanten orders brengen heb je nog veel toegevoegde waarde van het accountancy dashboard 
  3. Buiten Minox administraties: Geen enkel administratiekantoor werkt met maar één boekhoudpakket. Daarom kan je op het Accountancy Dashboard zelfs buiten Minox administraties toevoegen. Ook administraties die nog in Minox voor Windows worden gevoerd kunnen worden toegevoegd. Zo heb je op één plek al je administraties, hou je het complete overzicht en kun je de status van je acties en btw aangifte bewaken.  
  4. Direct navigeren: zet het accountancy dashboard open op je 2e scherm. Met één druk op de knop navigeer je van Scan & Herken in klant A naar Verwerken bankmutaties in klant B naar Het Analyzer Dashboard in klant C. Nog nooit was het switchen tussen administraties zo efficiënt.   
  5. Slim filteren: heb je ook klanten die zelf de boekhouding willen doen maar dat in de praktijk altijd vergeten? Met slimme filters kun je precies kijken welke administraties achter lopen, wie is niet meer ingelogd en zelfs per dagboektype kun je bekijken of een klant achterloopt op bijvoorbeeld inkoop, verkoop, bank of kas.  
  6. Management dashboard: op ieder moment het juiste overzicht. Hoeveel btw aangiftes moeten er deze maand nog worden gedaan en door wie. Hou grip op de weekplanning, hoe ontwikkelt de werkvoorraad zich, hoeveel boekingen maken we en welke acties staan er allemaal nog open?